Tekstiler

 

  • Åse Ljones
    “Etter Tida” (Time After) is made in memory of the deceased textile-artist Sissel Calmeyer, who used the atelier before Åse Ljones, where there lay cotton reels and silk-bobbins left behind by her, thread which is now used in this work. Åse likes the resistance in all the stiches, in the time it takes. Mål: 230 x 228

  • Åse Ljones

  • Åse Ljones
    “About work methods. We gain experience from life and travel, we start processes from more or less clar ideas, and after a while the work takes control and you have to go with the flow, take what comes, carry on until it is complete. Åse often works with several pieces on the go at the same time, some need to be done in the workshop, and others can be taken home. Works are both large and small; at the moment embroidered figures and signatyres on linen from jumble sales and a closing down sale, with thousanda og stitches. Several of the pieces she is working on are a tribute to people who have meant a lot to her both in the past and now.” Samtale mellom Åse Ljones og Bente Sætrang.

  • Anne Line Iversen
    "Jeg er opptatt av farger og ornamentikk. Jeg arbeider med farge-ets og silketrykk. Jeg har en todelt produksjon: Store veggarbeider og skjerf/sjal. De to produksjonene er helt forskjellige, den eneste likheten er at jeg i begge tilfeller arbeider med silketrykk. De store arbeidene utfører jeg på lin, mens skjerf og sjal trykkes på ull og silke. Når jeg arbeider på ull og silke, bruker jeg ofte mye farger. Når jeg arbeider stort, arbeider jeg mer fargeløst, noe jeg opplever mer krevende."

  • Anne Line Iversen
    Sjal i silke

  • Anne Line Iversen
    Sjal i silke

  • Anne Line Iversen
    Sjal i silke

  • Lene Frantzen
    "Jeg har arbejdet med tekstilkunst og objekter siden starten af 80’erne. Blev uddannet som tekstilformgiver fra Kunsthåndværkerskolen i Kolding, idag Designskolen Kolding. Mine arbejder associerer til naturen og det organiske liv samt de følelser det vækker. Min barndom i Malaysia har givet mig en sanselig og farverig tilgang til værkerne, der samtidig er skabt med glæde og et blink i øjet. En dyb fascination af uld og den ældgamle filteteknik har jeg videreudviklet – forsket i – og laver kunst og design med min helt sin egen teknik."

  • Lene Frantzen
    Sjal i silke med ull filtet inn
    Kr. 1485,-

  • Lene frantzen

  • Hilde Skafflot
    Sjal og bekledning i silke

  • Hilde Skafflot
    Sjal og bekledning i silke

  • Hilde Skafflot
    Sjal og bekledning i silke

  • Marianne Skarpnes
    Sjal i silkefløyel

  • Stine Sæther Uldal
    "Jeg husker, at jeg og min storebror fik slik-penge. Han købte slik. Jeg købte garn. Alpe-garn hed det. Jeg strikkede trøjer til mine dukker. Jeg tror, min farmor gav mig flere penge end min storebror - for at tilskønne min lyst til det kreative. Jeg nød håndarbejds-timerne, og jeg husker at jeg gik i skole med høj feber, fordi vi havde håndarbejde den dag - med 3 på hinanden følgende timer. Det var skønt! Jeg er født i Norge, man da jeg blev voksen flyttede jeg til Danmark. Læste til social-pædagog i jægerspris, arbejdede på Kvinde-krisecenter i Roskilde, hvor jeg syede og strikkede med kvinderne"

  • Marianne Skarpnes
    Sjal i silkefløyel

  • Marianne Skarpnes
    Sjal i silkefløyel

  • Eva Nyhus
    " Blomsten er min kilde, ulltråden mitt instrument, veven er mitt redskap, og fargene min dirigent "

  • Lene Frantzen
    Ullfilt

  • Lene Frantzen
    Ullfilt

  • Lene Frantzen
    Ullfilt

  • Lene Frantzen
    Ullfilt

  • Lene Frantzen
    Ullfilt

  • MargitK
    Ullsjal

  • MargitK
    Ullsjal

  • Åse Strand
    hatt i hårfilt

  • Ingrid Larssen

  • Ingrid Larssen
    …det er et landskap som drømmer i henne, hun arbeider i det store verkstedet, hun syr sammen det som var adskilt, høyt og lavt, frost og ild med myke sting: det nødvendige håndarbeid… Lars Saabye Christensen om Ingrid Larssen

  • Eva Nyhus

  • Eva Nyhus

  • Eva Nyhus

  • Eva Nyhus

  • Eva Nyhus

  • Eva Nyhus

  • Eva Nyhus

  • AM Boger Design are designed and handcrafted in Norway by the artist Anne-Mette Boger

  • AM Boger Design

  • AM Boger Design

  • Signe Botnan/De`Signe
    I, Signe Botnan started designing and sewing hats in 1995. I am a trained carpenter, furniture designer and interior designer. After 5-6 years of architectural practice, I was very ill for several years. Then started the idea of ​​my own sewing room ... Hats have always followed me, anI think that hats should be practical, warm head and ears and be easily stored in a purse and even withstand washing. In the 1920-1930's, several aunts of mine lived in Brooklyn and the beautiful hats they used to wear put my head and imagination in play early. Finally in 2003 I was able to put my ideas into action, and sold my apartment in Oslo to spend the money on the start of a sewing workshop. May 27 I traveled alone to Sri Lanka, it took me two months to find the right labor partner (someone I could trust), rent a house, buy sewing machines, make tables and racks. On august 1st I emplyed my first seamstress, the next day another and then then 9 more women. We had some stuggles to maintain quality the first years, but eventually the quality is good. I spend between 4 and 7 months of each year in Sri Lanka, to design new models and teach my girls.(...)

  • De`Signe

  • De`Signe

  • De`Signe

  • De`Signe

  • De`Signe

  • De`Signe

  • De`Signe

  • Grete Skarpeid

  • Grete Skarpeid

  • Grete Skarpeid

  • MinSin

  • MinSin

  • Maria Ivan

  • Anne Line Iversen
    Sjal i silke

  • Maria Ivan